Yazar arşivleri: muzaffermusabyilmaz

Film Gösterimi: Tanrı Kent

Resim

Marmara Sinema Topluluğu genel gösterimleri kaldığı yerden devam ediyor. Bu hafta ”Tanrı Kent” filmi izlenecektir. ”Tanrı Kent” 26 Mart Çarşamba saat 16.00’da MMM Stüdyo’da.

60’lı yıllarda geçen film, gücünü uyuşturucu savaşlarından alan Tanrıkent’in hikayesini anlatmaktadır…Filmde, arka sokaklarda yaşayan iki arkadaşın hikayesini takip etmeye başlarız. Kendilerine farklı yollar seçen çocukların gözünden Tanrıkent’in yokedici gelişimine tanıklık ederiz. Tanrıkent 2002’nin olay filmlerinden biri. Rio De Janerio’nun suç dolu gecekondu mahallelerinden geçen, izleyiciyi altüst eden bir film.

Tematik Gösterimler: Aki Kaurismaki

Resim

MST Cep Sineması Tematik Film gösterimleri Finlandiyalı yönetmen Aki Kaurismaki ile devam ediyor. Gösterimler 25 Mart Salı saat 10.00’da ”Cennetteki Gölgeler” filmi ile başlıyor. Ardından saat 13.00’da ”Geçmişi Olmayan Adam” göserilecektir. 26 Mart Çarşamba saat 10.00’da da ”Le Havre” filmi izlenecektir. Bütün öğrenci arkadaşlar davetlidir.

Fransız Sineması Haftası

Image

Marmara Sinema Topluluğu tematik film gösterimleri Fransız Sineması ile devam ediyor! Program kapsamında L’atalante, Au Revoir Les Enfants ve Amelie filmileri izlenecektir. Gösterimler C02’de olacaktır. Bütün öğrenci arkadaşlar davetlidir.

Sinema Söyleşileri; Animasyon Haftası

Image
 
Marmara Sinema Topluluğu’nun (MST) Cep Sineması’nda gerçekleştirdiği tematik sinema söyleşileri devam ediyor.Bu hafta Arş. Gör. Orçin Uzun ile “Animasyon Sineması” konuşulacak. Söyleşiden önce Animasyon Biriminin hazırladığı animasyon filmler izlenecektir. Katılımlarınızı bekliyoruz.
 

”Arkadaşımın Evi Nerede” Fim Gösterimi

Image

Marmara Sinema Topluluğu genel gösterimleri kapsamında İranlı yönemen Abbas Kiyarüstemi’nin ”Arkadaşımın Evi Nerede” filmi iizlendi. Gösterim öncesinde Arş. Gör. Yusuf Ziya Gökçek film hakkında izleyicilere bilgi verdi.

Image

Ahmet, sıra arkadaşının defterini yanlışlıkla kendi çantasına koyar ve evine götürür, tam da o gün öğretmeni arkadaşını tehdit etmiş, bir daha ödevini yapmazsa okuldan atacağını söylemiştir. Arkadaşı da farklı bir köyde yaşamaktadır. Ahmet yaptığı bu yanlışlıktan dolayı vicdan azabı duyar ve defteri arkadaşına ulaştırmaya karar verir. Ama yolda ona engel olmaya çalışan bir sürü engel vardır.
 

 

Animasyon Haftası

Image

Marmara Sinema Topluluğu tematik film gösterimleri kapsamında önümüzdeki hafta animasyon filmleri izleyeceğiz. 
Program 11 Mart Salı saat 10.00’da Hayao Miyazaki’nin ” Komşum Totoro” filmi ile başlıyor. Ardından aynı gün saat 13.00’de yönetmenliğini Michel Ocelot’un yaptığı ”Azur ve Asmar” filmi izlenecek.
12 Mart Çarşamba 10.00’da ise ”Yukarı Bak” filmi gösterilecektir. 

Gösterimlere bütün öğrenci arkadaşlar davetlidir.

Kaybolmuşluğun Hikayesi

Image

Belvedere 2010 yapımı bir Bosna Hersek filmi. Kahramanımız savaşta herkes gibi eşini, oğlunu, akrabalarını, arkadaşlarını kaybetmiş bir kadın; Ruveyda. Ruveyda bir mülteci kampında yaşıyor, kendi ülkesinde bir mülteci yani, ama bu hikayede tek başına değil, abisi, ablası ve yiğenleri de var. Onların da Ruveyda gibi bin bir derdi var. Savaşı görenler kaybettiklerini unutamamış, sonsuz sıkıntılarda, savaş sonrasında doğanlarsa bu ortamda ne çocukluğunu yaşayabiliyor, ne de insan gibi muamele görebiliyor. 

Ruveyda savaşta babasını, kocasını ve oğlunu kaybetmiş ama mezarları daha bulunamamış, yine de öldüklerine emin, aslında böyle filmlerde kahraman ölüsü gelmeden inanmaz öldüğüne beklediği kişinin, ama Ruveyda her şeyin farkında, hatta babasını, kocasını ve oğlunu öldürenin eski Sırp komşuları olduğunu söylüyor ve sürekli evinin önüne gidip onu izliyor. O da polis çağırıyor, olmadı mahkemeye veriyor ama çare yok, Ruveyda sürekli eski komşusunun evinin önüne gidip onu izliyor, belli ki cevabını bulamadığı sorular var aklında, sessiz bir şekilde neden katlettiğini soruyor ona ailesini anlaşılan.

Filmde ikinci önemli karakterse Adnan, Ruveyda’nın yiğeni, ama ona Ado diyorlar. Ado savaşı yaşamamış anlaşılan, kini düşmanlığı yok kimseye, sadece çok sıkılmış ve hayatında bir yenilik istiyor. Sırbistan’da yayınlanan Biri Bizi Gözetliyor programına başvuruyor, kabul de ediliyor. O da güle oynaya gidiyor bu kasvetli insanların yanından. Kimsenin bilmediği bir mülteci kampından birkaç ülkede yayınlanan bir yarışma programının içinde buluyor kendisini birden. Yeni evinde birlikte ‘big brother’ tarafından izlendiği kişiler hiç de kendisi gibi değil, belki de dünyanın en gereksiz, saçma insanları, ama o yalancı kutunun içine girdiğinde Ado da onlardan birisi oluyor ve onlarla aynı küçük dertleri, sıkıntıları, mutlulukları paylaşıyor.

Filmde Ruveyda dışarıya söyleyemediklerini içinden söylüyor,kendisiyle konuşuyor, ama bu söyledikleri 1997 yapımı yine Bosna savaşı hakkında olan bir Bosna filminden alınmış, Savrseni Krug’dan. O filmde kahramanımız savaşın içerisinde, çaresizlikler içerisinde yaşam mücadelesi veriyorken, Bervedele’de de Rüveyda savaştan 15 yıl sonra aynı hisleri yaşıyor anlaşılan, aynı kelimelerle, savaşı hiç bitmemiş yani.

Filmin kendisiyle çatıştığı noktalar da yok değil, mesela Ruveyda abisi intihar etmekten bahsedince onun evindeki silahı ve elbombasını alıyor ve silahı bir gece vakti ezanlar okunurken nehire fırlatıyor, burada silahı ezan okunurken attığına göre, mezar başlarında da dua eden birisi aynı zamanda, Ruveyda’nın intiharı düşünecek bir yapıda olmayacağı akla geliyor ilk, ama öyle olmuyor, filmin sonunda Rüveyda el bombasını da alıp ailesini katleden Sırp’ın evine gidiyor ve adamla birlikte kendisini de havaya uçuruyor. Ruveyda neler yaşamış olursa olsun bu iki sahne birbirinden son derece zıtlar.

Filmin bir özelliği de hiçbir umut ışığı taşımaması, başından sonuna kadar tek düze ve iç karartıcı bir şekilde giden film sonunda bombayı patlatıyor bize hiç umut vermeden. Savaşı görmüş ve bir çok yakınını kaybetmiş insanları anlatan bir filmin böyle hiç umut taşımaması anlaşılabilir bir şey belki ama savaştan sonra insanlar mutlu bile olamayacaklar diye bir kaide yok ki. Aida Begic’in ‘Kar’ filmini izlemesek durum cidden çok vahim diyeceğiz.

 

M. Musab Yılmaz

”Azur ve Asmar” film gösterimi

Image

Fransız yönetmen Michel Ocelot’un 2006 yapımı animasyon filmi Azur ve Asmar 11 Mart saat 13.00’de MST Cep Sinema’da.

Jénane(Canan) kuzey Afrikalı bir kadındır, ve Avrupa’da bir çocuğa dadılık yapmaktadır, kendi oğlu da bakıcılık yaptığı çocuğun yaşlarındadır. Jénane bir gece bu iki çocuğu cinlerin perisinin hikayesini anlatır, böylece çocuklar için yepyeni bir macera başlar. Bir gün Jénane’ın dadılığını yaptığı Azur’un babası oğlunu iyi bir eğitim alması için şehire gönderir, Jénane ve oğlunu da dışarı atar. Jénane da oğluyla birlikte memleketine döner. 
Yıllar geçmiş Azur ve Asmar byümüşlerdir, ama hala cinlerin perisini kurtarma hayalleri kurmaktadırlar, günün birinde Azur bir gemiye atlar ve cinlerin perisini kurtarmak için denize açılır, Jénane’ın yaşadığı ülkeye gelir, şans eseri de Jénane’ı bulur, Jénane ikinci oğluna kavuşmanın sevincini yaşarken Azur ona cinlerin perisini kurtarmak için geldiğini söyler, aynı zamanda Asmar da Cinlerin perisini kurtarmak için hazırlanmaktadır ve gençler çocukluklarının masallarında geçen güzel periyi kurtarmak için yola çıkarlar.