“Senaryo ile Bir Dünya Yaratmak” seminerinin ardından

Film gösterimleri veya sinema hakkındaki herhangi bir etkinliğe katılımın oldukça az olduğu okulumuzda, Prof. Dr. Serpil Kırel’in seminer verdiği, sinema atölyesinin üçüncüsüne olan 20 kişilik katılım hiç de fena değildi. Seminer öncesinde senaristleri arasında Serpil Kırel’in de bulunduğu, Semih Kaplanoğlu’nun yönetmenliğini yaptığı “Herkes Kendi Evinde” filmini izledik. Filmin DVD’si piyasada bulunmadığı için filmi izleyebilen şanslı azınlıktan olduk.

Seminerin ilk kısmında konumuz “Herkes Kendi Evinde” filmi oldu. Filme bağlı olarak herkes sorularını ve beğenilerini rahatça dile getirebildi. Öğrencilerin bu rahatlığının sebebi de Serpil Hoca oldu kesinlikle. Çünkü senaryosu kendisine ait olan bir film hakkında bile konuşurken son derece objektifti. Hatta, şu an olsa bu sahneyi böyle mi yazardım bilmiyorum, demesi de filmine bakışındaki tarafsızlığı gösterdi bize. Aynı zamanda film boyunca set fotoğrafçılığı yapmasının avantajıyla film çekim aşaması hakkındaki sorularımıza da cevap bulabildik. Filmin senaryosu hakkında konuşurken birçok kişi tarafından irdelenen konu da evrensellik oldu. Bir senaryoyu evrensel kılabilecek şeyler nedir konusu üzerinde uzun bir süre duruldu. Evrensellik konusunun çıkışı ve bu kadar konuşulmasının sebebi de (filmi izlemeyenler için spoiler olabilir) Olga ve Nasuhi’nin yemek yemek için gittikleri hamburgerci oldu. Özellikle hayat duruşu oldukça net olan Nasuhi gibi bir karakterin Olga’yı neden Türk usulü bir çay bahçesi ya da park değil de hamburgerciye götürdüğü hakkında konuşuldu. Öğrencilerin bir kısmına göre çok da önemli olmayan bir ayrıntı gibi gelirken bir kısmı içinse, farklı olsa daha iyi olur, dedirten bir sahneydi. Üzerinde en uzun durulan bir diğer sahne de final sahnesi oldu. Karakterleri direkt kötü ya da iyi olarak yargılayamadığımız için, sempati veya nefret duyma konusunda bizlerde soru işaretleri yarattı.

Seminerin ikinci kısmı olarak adlandırabileceğimiz kısımda ise genel olarak senaryo nasıl yazılır konusu üzerinde duruldu. Amatör senaryo yazanların ortak özelliklerinden birinin uzun diyaloglar kullanmaları olduğunu belirten Serpil Kırel, başlarda bunun normal olduğunu örneklerle açıkladı. Sergilenen yapıcı tutum ve öğrencilerin senaryo yazımına teşvik edilmesi sayesinde tüm katılımcılar için oldukça etkili bir seminer gerçekleşmiş oldu.

Sizin de bu seminerlere katılmanız temennilerimle….

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s